اموزش چاپ و طراحی

اموزش چاپ و طراحی

اموزش چاپ و طراحی

اموزش چاپ و طراحی

  • ۰
  • ۰

چاپ و هنر

طراحی و هنر

امروز، اصطلاح طراحی به طور کلی برای آنچه که قبلا هنرهای کاربردی نامیده می شود استفاده می شود. اصطلاح جدید برای یک چیز بسیار قدیمی شاید توسط ریموند لووی و آموزه های مدرسه طراحی باهوش و اولم (HfG Ulm) در آلمان در قرن بیستم آغاز شد.

مرز بین هنر و طراحی ناهموار است، عمدتا به دلیل طیف وسیعی از برنامه های کاربردی برای اصطلاح هنر و اصطلاح "طراحی". هنرهای کاربردی به عنوان یک اصطلاح کلیدی برای تعریف زمینه های طراحی صنعتی، طراحی گرافیک، طراحی مد و غیره استفاده می شود. اصطلاح "هنر تزئینی" اصطلاح سنتی مورد استفاده در گفتمان های تاریخی برای توصیف اشیاء صنایع دستی است و همچنین در چارچوب هنرهای کاربردی. در هنرهای گرافیکی (ساخت تصویر 2 بعدی که از عکاسی به تصویر می آید) اغلب تمایز بین هنرهای زیبا و هنر تجاری بر اساس زمینه ای است که در آن کار تولید و نحوه معامله آن انجام می شود.

تا حدودی، برخی از روش های ایجاد کار، مانند استفاده از شهود، در سراسر رشته های هنرهای کاربردی و هنرهای زیبا مورد استفاده قرار می گیرد. نویسنده مارک گتیلین، اصول طراحی را "تقریبا غریزی"، "ساخته شده"، "طبیعی" و بخشی از "حس ما" درستی بیان می کند. "[29] با این وجود، کاربرد برنامه و زمینه در نتیجه آثار به شدت متفاوت خواهد بود.
طراحی برای یک موتور تقویت کننده برای لوکوموتیو بخار. مهندسی برای طراحی طراحی شده است، با تاکید بر عملکرد و استفاده از ریاضیات و علم.
طراحی و مهندسی

در مهندسی، طراحی جزء فرایند مهندسی است. در مقایسه با طراحی محصول، طراحی صنعتی و مهندسی، بسیاری از روشها و فرآیندهای همپوشانی را می توان مشاهده کرد. دیکشنری میراث آمریکایی طراحی را به صورت زیر تعریف می کند: "برای فهمیدن یا مد در ذهن؛ اختراع" و "برای تدوین یک برنامه"؛ مهندسی را تعریف می کند: "کاربرد اصول علمی و ریاضی به اهداف عملی مانند طراحی، ساخت و بهره برداری از ساختارهای کارآمد و اقتصادی، ماشین آلات، فرایندها و سیستم ها ". [30] [31] هر دوی آنها اشکال حل مسئله با یک تمایز تعریف شده است که استفاده از "اصول علمی و ریاضی" است. با این حال، تمرکز فزاینده علم مهندسی در عمل، اهمیت بیشتر زمینه های "طراحی محور" محور انسان را افزایش داده است. [32] چقدر علم در طراحی استفاده می شود، مسئله ای است که "علم" در نظر گرفته می شود. در کنار مسئله علم، علم اجتماعی در مقابل علوم طبیعی وجود دارد. دانشمندان در Xerox PARC تمایز طراحی در مقابل مهندسی در "ذهن حرکت" و "حرکت اتم" (احتمالا در تناقض با مبدأ اصطلاح "مهندسی - مهندس" از لاتین "in genio" به معنی "نبوغ" که فرض می کند وجود یک ذهن نه یک اتم).
جاناتان ایو چندین جایزه برای طراحی خود از محصولات شرکت اپل مانند این مکبوک دریافت کرده است. در برخی زمینه های طراحی، رایانه های شخصی نیز برای طراحی و تولید مورد استفاده قرار می گیرند
طراحی و تولید

رابطه بین طراحی و تولید یکی از برنامه ریزی و اجرای است. در تئوری، این طرح باید پیش بینی و جبران مشکلات بالقوه در فرایند اجرایی باشد. طراحی شامل حل مسئله و خلاقیت است. در مقابل، تولید شامل یک فرایند معمول و یا پیش برنامه ریزی شده است. طراحی ممکن است یک طرح ساده باشد که فرایند تولید یا مهندسی را شامل نمی شود، اگرچه دانش کار از چنین فرآیندهای معمولا از طراحان انتظار می رود. در برخی موارد ممکن است غیرممکن یا غیر عملی باشد که یک طراح با دانش گسترده ای از رشته ای مورد نیاز برای چنین طرح هایی داشته باشد تا دانش خاصی از نحوه تولید محصول نیز داشته باشد.

طراحی و تولید در بسیاری از حرفه های حرفه ای خلاق در هم پیچیده است، به این معنی که حل مسئله بخشی از اجرای و معکوس است. با افزایش هزینه بازآرایی، نیاز به جداسازی طراحی از تولید نیز افزایش می یابد. به عنوان مثال، یک پروژه با بودجۀ فوق، مانند یک آسمان خراش، نیاز به جداسازی معماری (طراحی) از ساخت (تولید) دارد. یک پروژه کم بودجه مانند یک برگه دعوت نامه دفتر کارخانه محلی، می تواند مجددا مرتب شده و چندین بار چاپ شده با هزینه کم چند ورق کاغذ، چند قطره جوهر و پرداخت کمتر از یک ساعت یک دسکتاپ ناشر

این به این معنا نیست که تولید هرگز شامل حل مسئله یا خلاقیت نیست، بلکه این طراحی همیشه خلاقیت را شامل می شود. طرح ها به ندرت کامل هستند و گاهی اوقات تکراری هستند. ناقص بودن یک طراحی ممکن است یک موقعیت تولید (مثلا تولید هنرمند، کارگر ساختمانی) با استفاده از خلاقیت و مهارت حل مسئله برای جبران آنچه که در روند طراحی نادیده گرفته شده است، کار کند. به همین ترتیب، طراحی ممکن است یک تکرار ساده (کپی) یک راه حل شناخته شده پیشین باشد، که نیاز به خلاقیت یا مهارت حل مسئله از طراح حداقل دارد.
یک نمونه از یک فرآیند گردش کار تجاری با استفاده از مدل فرآیند کسب و کار و علامت گذاری.
طراحی فرآیند
همچنین نگاه کنید به: درصد کسب و کار
  • ۹۸/۰۴/۰۷
  • فرشد حیدری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی