ویرایش فرایند انتخاب و تهیه نوشتار ، عکاسی ، دیداری ، شنیداری و رسانه های فیلم است که برای انتقال اطلاعات استفاده می شود. فرآیند ویرایش می تواند شامل اصلاح ، چگالش ، سازماندهی و بسیاری از اصلاحات دیگر باشد که به منظور تولید یک کار صحیح ، سازگار ، دقیق و کامل انجام می شود. [1]
روند ویرایش اغلب با ایده نویسنده برای خود اثر آغاز می شود و همچنان به عنوان همکاری بین نویسنده و ویراستار با ایجاد اثر ادامه می یابد. ویرایش می تواند شامل مهارت های خلاقانه ، روابط انسانی و مجموعه ای دقیق از روش ها باشد. [2] [3]
ویراستاران در تولید شماره ای از بیلد ، برلین غربی ، 1977 کار می کنند. صفحات نخست قبلی روی دیوار پشت سر آنها ضمیمه شده است.
در چاپ و نشر موقعیت های متنوعی وجود دارد. به طور معمول ، دستیاران سرمقاله را گزارش می دهند که به کارمندان و مسئولان ارشد ارشد گزارش می دهند و به سردبیران ارشد اجرایی گزارش می دهند. سردبیران ارشد اجرایی مسئول تولید محصول برای عرضه نهایی آن هستند. هرچه انتشار کمتر باشد ، این نقش ها همپوشانی بیشتری دارند.کارت ویزیت خاص
ویرایشگر برتر در بسیاری از نشریات ممکن است به عنوان سردبیر ، ویراستار اجرایی یا به سادگی سردبیر شناخته شود. یکی از مشارکت کنندگان مکرر و بسیار مورد توجه یک مجله ممکن است عنوان ویراستار را به صورت عمده یا مشارکت کننده کسب کند. ویراستاران روزنامه های سطح متوسط اغلب برای مدیریت بخش ها ، از جمله مشاغل ، ورزش و ویژگی ها ، مدیریت یا کمک می کنند. در روزنامه های ایالات متحده ، سطح زیر ویرایشگر برتر معمولاً ویرایشگر مدیریت است.
در صنعت چاپ و نشر کتاب ، سردبیران ممکن است گلچین ها و تالیفات دیگری را ترتیب دهند ، نسخه های قطعی از آثار نویسنده کلاسیک (ویرایشگر علمی) تولید کنند ، و مشارکت های یک کتاب چند نویسنده (ویرایشگر سمپوزیوم یا ویرایشگر جلد) را سازماندهی و مدیریت کنند. بدست آوردن نسخه های خطی یا استخدام نویسندگان ، نقش ویراستار ادغام یا ویرایشگر راه اندازی در یک انتشارات است. [4] یافتن ایده های قابل فروش و ارائه آنها به نویسندگان مناسب ، از وظایف یک ویراستار حامی است.سفارش کارت ویزیت
ویرایشگران را کپی کنید هجی ، دستور زبان و تراز کردن نوشتارها به سبک خانه را تصحیح کنید. از دهه 1980 تغییراتی در صنعت چاپ و نشر حاصل شد که تقریباً همه ویرایش نسخه های نسخ خطی بر روی نسخه های مجلسی مستقل از چاپ خارج شد. [4]
در روزنامه ها و خدمات سیم ، سردبیران کپی عناوین را می نویسند و درمورد موضوعات اساسی تر مانند اطمینان از صحت ، انصاف و سلیقه کار می کنند. در بعضی از موقعیت ها ، آنها صفحات را طراحی می کنند و اخبار را برای گنجاندن انتخاب می کنند. در روزنامه های ایالات متحده و استرالیا این اصطلاح ویرایشگر فرعی است. آنها ممکن است طرح انتشار را انتخاب کرده و با چاپگر ارتباط برقرار کنند. این ویرایشگران ممکن است عنوان طرح یا ویرایشگر طراحی یا (بیشتر از گذشته) ویرایشگر آرایش را داشته باشند
- ۹۸/۰۷/۰۲